Veelgestelde Vragen

Bij het doen van online aankopen hanteren we verschillende verzendtarieven, die afhangen van het product dat u bestelt.

 

Voor de meeste items geldt het standaardtarief van PostNL, zijnde 15 euro.

 

Zonnepanelen worden echter verzonden voor 99 euro, vanwege de diverse kosten die onze toeleveranciers aanrekenen.

 

Bij bestellingen boven de 2500 euro bieden we gratis levering en verzendkosten aan.

 

Maak u geen zorgen! De verzendkosten zijn volledig transparant en worden duidelijk weergegeven in de winkelwagen, zodat u precies weet waar u aan toe bent voordat u uw bestelling plaatst.

 

Ons voornaamste doel is altijd om onze klanten tegemoet te komen en we streven er continu naar om de kosten zo laag mogelijk te houden.

De levertijd hangt af van het bestelde product.

 

Het kan voorkomen dat een product niet op voorraad is en apart moet worden geleverd.

 

Normaal gesproken worden complete bestellingen binnen 1 tot 2 werkdagen geleverd.

 

Mocht het voorkomen dat we niet binnen die termijn kunnen leveren, dan informeren we je hier tijdig over.

U heeft het recht om uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren zonder opgave van reden.

 

Na annulering heeft u vervolgens nog 14 dagen de tijd om het product retour te sturen.

 

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons worden geretourneerd.

 

Om van dit recht gebruik te maken, kunt u contact met ons opnemen via info@duurzameboer.nl

 

Na ontvangst van uw retourzending zullen wij het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen terugstorten, mits het product in goede orde is ontvangen.

 

Houd er rekening mee dat:

 

  • U na annulering nog 14 dagen heeft om het product terug te sturen.
  • Bij retournering worden zowel het volledige orderbedrag als de verzendkosten gecrediteerd.
  • De kosten voor het retourneren van het product vanaf uw thuisadres naar onze webwinkel zijn voor eigen rekening.
    De exacte kosten verschillen per pakket of bestelling; deze kunt u terugvinden op de website van uw vervoerder.
  • Indien het product beschadigd is of de verpakking meer beschadigd is dan nodig om het product te proberen, behouden wij ons het recht voor om een waardevermindering van het product aan u door te berekenen.
    Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om het product met zorg te behandelen en goed te verpakken bij retournering.

Onze toewijding aan de kwaliteit van onze producten blijkt uit onze voortdurende inspanningen om u producten van topkwaliteit te leveren.

 

Niettemin kan het incidenteel voorkomen dat een bestelling schade oploopt tijdens het transport of dat zich andere onvoorziene situaties voordoen die aanleiding kunnen geven tot een beroep op ons garantiebeleid.

 

In overeenstemming met de voorschriften van het Europese recht nemen wij de verantwoordelijkheid op ons voor elk gebrek aan conformiteit dat zich binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen openbaart.

 

Bovendien kunnen er aanvullende rechten voortvloeien uit de bepalingen van het Nederlandse recht.

 

Indien u een gebrek aan een product ontdekt, of indien dit gebrek redelijkerwijs ontdekt had kunnen worden, verzoeken wij u vriendelijk om binnen een passende termijn contact met ons op te nemen.

 

Deze passende termijn is in ieder geval vastgesteld op twee maanden, hoewel wij begrijpen dat in bepaalde omstandigheden een langere termijn ook als acceptabel beschouwd kan worden.

 

Wanneer u tijdig contact met ons opneemt, kunt u erop vertrouwen dat wij adequaat zullen reageren.

 

Wij bieden een kosteloze reparatie of vervanging aan om ervoor te zorgen dat het gebrekkige product naar tevredenheid wordt hersteld.

 

Uw tevredenheid en vertrouwen in onze producten staan centraal in ons streven naar uitmuntendheid.

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@duurzameboer.nl

 

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur

 

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie.

 

Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr

 

Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.